گزدون
گزدون
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان عزیز

 *توجه*

*تبادل لینک هوشمند *

افتخار ما همراهی شماست
برای تبادل لینک، ابتدا سایت ما را با عنوان: گزدون و آدرس:   gazdoon.ir   لینک نمایید؛ سپس مشخصات لینک سایت خود را در کادر زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما، لینک شما به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





 

منطقه سیاحتی و زیارتی امامزاده بابا حاجی (ع) در 77 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بابا حاجی

بقعه متبرکه امامزاده بابا حاجی (ع) در شهرستان دنا، بخش پاتاوه و در انتهای" تنگ برا" واقع شده است. بعد از طی 60 کیلومتر از جاده یاسوج به اصفهان و تغییر مسیر به طرف روستای تمنک از توابع بخش پاتاوه و ادامه مسیر به طول 17 کیلومتر زیارتگاه امامزاده بابا حاجی (ع) قرار دارد.

بابا حاجی 

بعد از طی 60 کیلومتر از محور یاسوج به سمت اصفهان، در سه راهی روستای تمنک به سمت امامزاده بابا حاجی باید تغییر مسیر داد. منطقه زیارتی و سیاحتی امامزاده بابا حاجی (ع) بعد از عبور از روی پل فلزی شترخون بر روی رودخانه بشار و روستاهای تمنک، خدابخش آباد و منطقه زیبا و گردش پذیر "تنگ برا" و طی 17 کیلومتر قرار دارد.

بابا حاجی

امامزاده بابا حاجی (ع) زیارتگاه مشتاقان از نقاط مختلف کشور و استان های همجوار و کهگیلویه و بویراحمد می باشد. بقعه متبرکه امامزاده باباحاجی چند سالی است که به وسیله اداره اوقاف و کمک های مردمی نوسازی شده است و در صورت ایجاد زیر ساخت هایی مانند زائر سرا و سرویس های بهداشتی و ایجاد کمپین های گردشگری در این منطقه خوش آب و هوا می توان در جذب گردشگر و ایجاد درآمد نقش بسزایی ایفا کرد. 

بابا حاجی

قرار گرفتن بقعه متبرکه امامزاده بابا حاجی (ع) در منطقه سردسیری و داشتن آب و هوای سرد در فصول پاییز و زمستان می طلبد که دستگاههای خدمت رسان نسبت به ایجاد کمپین های گردشگری اقدام نمایند.

بابا حاجی

"تنگ برا" و امامزاده بابا حاجی (ع) به دلیل داشتن طبیعت بکر و پوشش جنگلی و آب و هوای مطلوب در فصول گرم سال پذیرای مهمانان زیادی است به طوری که اختلاف دما در این منطقه با مناطق همجوار محسوس بوده و خنک بودن هوا در بهار و تابستان در جذب مسافران و گردشگرات تاثیر مستقیمی دارد.

بابا حاجی
قرار گیری امامزاده بابا حاجی (ع) در آخرین نقطه "تنگ برا" و وجود چشمه سارها و رودخانه دائمی و پوشش جنگلی از درختان مثمر و خودرو و جاذبه های فراوان طبیعی موجب جذب گردشگران و زائرین شده است.

بابا حاجی

"تنگ برا" منبع خدادای است که نقش ارزنده ای بر گردشگری و درآمد مردم منطقه به خصوص روستاهای تمنک و ده برایی داشته و دارد. در "تنگ برا" چندین طرح پرورش ماهیان سرد آبی قزل آلا قرار دارد که در رونق و اقتصاد مردم  منطقه و استان های همجوار تاثیر بسزایی دارد.

بابا حاجی
همچنین "تنگ برا" و آبهای جاری در آن موجب تهیه آب آشامیدنی اهالی روستاهای تمنک، سر تنگ نمنک و ده برایی و سیراب شدن زمین های کشاورزی  و رونق کشاورزی در منطقه گل میان، در مرز میان آخرین نقطه این تنگه و دلتای رودخانه جاری در این تنگه و حد فاصل با رودخانه بشار شده است.

بابا حاجی
امامزاده بابا حاجی (ع) به عنوان مکان امنی برای برپایی سیاه چادرها و خانه های عشایری با نام محلی "کریکه" در کنار بقعه متبرکه آن به شمار رفته  و استمداد و طلب شفا، دفع بلا و رفع مشکلات از کرامات این امامزاده بزرگوار هست به طوری که مردم از مواجز و کمک های این امامزاده بسیار نقل و قول می کنند و وجود درختان در نزدیکی این امامزاده که تکه پارچه ها و لباس هایی برای طلب حاجت به این درختان گره زده شده است مصداق این مطلب است.

بابا حاجی
زیر ساخت های موجود جهت سفر به امامزاده بابا حاجی (ع) را می توان جاده آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی نام برد. علیرغم طبیعت زیبا و مثال زدنی "تنگ برا" و قرار گرفتن امامزاده بابا حاجی (ع) در بالا دست این تنگه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تابلویی جهت راهنمایی زوار و گردشگران نصب ننموده است.

هر آنچه در تنگ برا و مناطق اطراف آن وجود دارد از موهبت های الهی و طبیعی بوده که دستگاههای متولی کمترین سرمایه گذاری جهت جذب گردشگر و شناسایی این منطقه را نیز انجام نداده اند.

از مناطق دیدنی در اطراف امامزاده بابا حاجی (ع) را می توان منطقه چالل، تنگ سیب، منطقه عشایری تنگ ارزن، تنگ خشک و دشت زیبای "گل زردی" که محل رویش گل های زرد و طبیعی است نام برد.  

گزارش و عکس: عزت اله محسنی پور

انتشار تمامی و یا قسمتی از گزارش و عکس ها تنها با ذکر منبع وب سایت گزدون مجاز می باشد.

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

 بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی

بابا حاجی


نظرات شما عزیزان:

کروبی
ساعت19:41---26 آذر 1394
واقعا زیباست .

کروبی
ساعت18:25---23 آذر 1394
منطقه باباحاجی واقعا زیباست . مرا به یاد دوران کودکیم انداخت که در دل طبیعت زندگی می کردم

ثنــــای دوست داشتنی
ساعت13:16---8 ارديبهشت 1394
چه مکان های زیباااا و با صفااااایی!!!
آدم لذت می بره از دیدنشون


مجید
ساعت19:44---6 ارديبهشت 1394


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

گــــــــزدون

روســـــتای گــزدون، بخش پاتاوه، شهرســتان دنا، استان کهگیلویه و بویراحــــــمد. بخش پاتاوه علیرغم نیروهای انسانی مستعد و متعهد و داشتن نعمت های خدادادی فراوان همانند آب، منابع طبیعی، منابع زیر زمینی، موقعیت مناســـب مکانی، طبیعت زیبا و بکر و از همه مهمتر قرار گرفتن در پیشانی ورودی به پایتـــخت طبیــــعت ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد و ... هنوز دارای محرومیـــــــــــت های فراوانی در بسیاری از زمینه هاست. در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات معرفی شده است کسی از قافله عقب نمی افتد که بتواند اطلاع رســـــانی در تمامی زمینه ها اعم از پیشــــــــرفت یا عقب افتادگی در تمامی حوزه ها را داشتــــــــه باشد. و لذا عزیزان به خصوص جوانان و اهالی قلم دست به کار شوند و هر آنچـــــــه در توان دارند نسبت به معرفی و بازتاب اخبار و پتانسیل های بالقــــــــوه و بالفعل این بخش به ظاهر محروم ولی دارای غنای انسانی بالا اقدام کنند. این وبلاگ آماده دریافت نقطه نظـــــــــرات و پیشنهادات و مطالب شما و انتشار آن با نام خودتان در سایت روستای گزدون را دارد. با تشکر مجدد shahintizbal@yahoo.com
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 430
بازدید ماه : 6657
بازدید کل : 275825
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 185
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس