گزدون
گزدون
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان عزیز

 *توجه*

*تبادل لینک هوشمند *

افتخار ما همراهی شماست
برای تبادل لینک، ابتدا سایت ما را با عنوان: گزدون و آدرس:   gazdoon.ir   لینک نمایید؛ سپس مشخصات لینک سایت خود را در کادر زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما، لینک شما به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





منطقه سرنجل کل در مسیر یاسوج به اصفهان و در 15 کیلومتری  شهر یاسوج واقع شده است و در فصل بهار پذیرای میهمانان از شهر یاسوج و سراسر کشور می باشد. طبیعت بکر و سر سبز، هوای مطبوع و چشم انداز زیبای آن در دامنه کوه دنا باعث جذب میهمانان و مسافرین در مسیر یاسوج به اصفهان می شود.

به گزارش سایت گزدون مسافرین و میهمانان زیادی در حین سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و یا گذر از مسیر یاسوج به اصفهان، به دلیل طبیعت زیبا و چشم نواز منطقه سرنجل کل آن را محلی برای استراحت انتخاب نموده و از سوی بسیاری از مردم شهر یاسوج نیز در ایام فراغت همراه با خانواده به این منطقه سفر می کنند.

نبود امکانات رفاهی مانند آب، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سطل های زباله در این منطقه موجب نارضایتی و گله مندی میهمانان

 شده است. طبیعت منطقه سرنجل کل به دلیل ورود بیش از حد تردد خودروها و رها سازی زباله و نبود سرویس بهداشتی در شرایط خوبی نیست.

در همین ارتباط سایت گزدون گزارشی از نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران گردشگری،منابع طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست استان جهت تنویر افکار عمومی تهیه شد.

زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر سرمایه گذاری در مناطق گردشگری جهت اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی گفت: در منطقه سرنجل کل معارضاتی بین دولت با عنوان منابع ملی و روستاهای همجوار جهت مالکیت این منطقه وجود دارد و امیدواریم مسئولین استان از استاندار و مسسئولین دستگاههای متولی با مدیریت درست به یک جمع بندی معقول جهت برون رفت از وضعیت موجود داشته باشیم.

وی ادامه داد منطقه سرنجل کل منطقه ای بکر و غیرقابل کشاورزی است و کاربری آن صرفاً گردشگری است و باید در همین زمینه سرمایه گذاری انجام شود و با ایجاد زیر ساخت های گردشگری همانند کمپین ها،سکوها ، نمازخانه و سرویس بهداشتی حداکثر استفاده از این منطقه گردشگری شود.   

باقری مدیر کل گردشگری استان در ارتباط با تدارک امکانات رفاهی در منطقه سرنجل کل گفت: در حال حاضر به دلیل داشتن معارضات اجتماعی سازمان گردشگری قادر به ارائه خدمات رفاهی در این منطقه نیست و امکان تخصیص بودجه و اعتبار جهت امکانات رفاهی در سرنجل کل وجود ندارد.

بهشتی فر مدیر کل منابع طبیعی استان نیز گفت: منطقه سرنجل کل متعلق به منابع ملی بوده و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه صیانت و نگهداری از منابع ملی را وظیفه خود دانسته و از هر گونه خصوصی سازی و واگذاری اراضی به اشخاص جهت هر نوع کاربری به شدت مخالفیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه اعلام کرد، منابع طبیعی استان به هیچ وجه در برابر تهدیدهای اشخاص کوتاه نمی آید و این منطقه جزء لاینفک منابع ملی است ولی در عین حال با واگذاری بخشی از سرنجل کل به دستگاههای دولتی جهت ایجاد امکانات رفاهی و با نظر کمیته فنی موافق هستیم و هیچ گونه تصمیمی بر واگذاری سرنجل کل به بخش خصوصی را نداشته و نداریم. وی دلیل تصمیم بر واگذار نشدن بخشی از سرنجل کل به بخش خصوصی را ریسک بزرگ و احتمال تغییر کاربری آن از جانب بخش خصوصی بعد از واگذاری بیان کرد.

عبدی پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز در پاسخ به سوالی در مورد تخریب محیط زیست به دلیل رهاسازی زباله و نداشتن متولی جهت جمع آوری زباله در سرنجل کل گفت: جمع آوری زباله و ارائه امکانات جهت جمع آوری زباله جزو وظایف محیط زیست نیست و سازمان گردشگری باید پاسخگو باشد.

یکی از مسافرین ساکن استان اصفهان که در سرنجل کل مشغول استراحت با خانواده بود گفت: طبیعت زیبای سرنجل کل نعمتی بزرگ برای مردم شهر یاسوج است و در صورتی که امکانات رفاهی در این منطقه فراهم شود بحث بیتوته و ماندگاری مسافرین در شهر یاسوج را تحت تاثیر قرار می دهد.

گزارش: عزت اله محسنی پور

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

گــــــــزدون

روســـــتای گــزدون، بخش پاتاوه، شهرســتان دنا، استان کهگیلویه و بویراحــــــمد. بخش پاتاوه علیرغم نیروهای انسانی مستعد و متعهد و داشتن نعمت های خدادادی فراوان همانند آب، منابع طبیعی، منابع زیر زمینی، موقعیت مناســـب مکانی، طبیعت زیبا و بکر و از همه مهمتر قرار گرفتن در پیشانی ورودی به پایتـــخت طبیــــعت ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد و ... هنوز دارای محرومیـــــــــــت های فراوانی در بسیاری از زمینه هاست. در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات معرفی شده است کسی از قافله عقب نمی افتد که بتواند اطلاع رســـــانی در تمامی زمینه ها اعم از پیشــــــــرفت یا عقب افتادگی در تمامی حوزه ها را داشتــــــــه باشد. و لذا عزیزان به خصوص جوانان و اهالی قلم دست به کار شوند و هر آنچـــــــه در توان دارند نسبت به معرفی و بازتاب اخبار و پتانسیل های بالقــــــــوه و بالفعل این بخش به ظاهر محروم ولی دارای غنای انسانی بالا اقدام کنند. این وبلاگ آماده دریافت نقطه نظـــــــــرات و پیشنهادات و مطالب شما و انتشار آن با نام خودتان در سایت روستای گزدون را دارد. با تشکر مجدد shahintizbal@yahoo.com
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 177
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 572
بازدید ماه : 6799
بازدید کل : 275967
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 185
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس